1 JUTA HITZ TO YOUR WEBSITE

Klik Like Bagi Menyokong

Ahad, 30 Oktober 2011

Jual Emas 1 Kilo Dah Boleh Pencen


Ramai yang suka Work Smart dari Work Hard. Kalau dulu tak ada hand fon, tak ada internet dan perjalanan bisnes dan kehidupan agak terbatas.
Ingat lagi tak kalau anda nak jumpa kawan sebelum terciptanya telefon. Anda kena utus surat atau telefon ke rumah untuk tinggalkan pesanan. Lepas tu perlu jumpa di tempat yang nak bertemu dalam masa yang tepat.
Kalau sekarang lambat sikit 30 minit boleh SMS tanya “Dah sampai mana ?” Dulu kena tunggu sampai datang. Bila matahari terbenam baru balik.
Sebab itu zaman sekarang budak sekolah yang masuk asrama kurang Homesick sebab boleh selalu hubungi keluarga dia melalui SMS, Video Call, Facebbook….tapi dulu setiap minggu utus surat kepada Keluarga.
Begitulah keadaannya bila kita tak ada ilmu dan teknologi (sistem) dalam bidang emas. Kita buat kerja dengan penat. Kadang-kadang sibuk je lebih tapi habuk pun tarak.
Saya masih ingat lagi masa mula-mula buat bisnes emas. Memang luar biasa bisnes emas ni sebab saya tak perlu nak jaja-jaja atau tak sibuk nak promote lebih-lebih.
Orang yang datang cari untuk beli. Kalau dulu buat MLM puas buat kerja direct approach….kadang-kadang time orang tengah nak makan buat muka tak malu duduk depan cerita bisnes.
Bila dah buat emas, dah tak perlu buat muka tembok sebab tembok nya dah hilang jadi emas. Macam suara emas, rasa malu je nak keluar buka mulut. Itu yang Muka Tembok jadi Muka Emas maksudnya dah jadi pemalu balik.
Jadi kejutan Budaya kejap bila orang dok cari nak beli emas hari-hari. Sampai satu ketika jadi penat. Dulu penat dok cari orang tapi sekarang penat orang dok cari. Banyak jugak jual berkilo-kilo sudah.
Sampai satu ketika terjumpa turning point untuk buat bisnes emas ni tak perlu nak jual berkilo-kilo tapi hanya sekilo sahaja dah boleh pencen setiap bulan dapat RM30,000 dan lebih.
Ni pun lepas belajar dengan seorang Sifu emas yang dulunya bankrapt sampai hutang berjuta. Sekarang setiap bulan melancong sahaja dan setiap bulan pasif dapat RM300,000.
Nak jadi macam dia juga ? Boleh dengan syarat kena banyak berkorban. Kalau manja jawabnya kena tinggal. Korban dari segi Nak Belajar, Sabar, Komited…..kena tahu nilai yang nak diperolehi.
Mana mungkin kalau nak buat RM100,000 tetapi kerjanya macam RM1,000. Ada pepatah orang hebat berkata, kalau kita dok buat kerja yang sama, kita akan dapat benda dan hasil yang sama.
Jadi saya pun tanyalah Sifu Emas tu, berapa kilo emas dia jual setiap bulan. Dengan selamba dia jawab 1 kilo sahaja. Baru saya lihat jalan untuk berjaya dalam emas ni tak semestinya kita hebat jual emas.
Alhamdulillah , nampak jalan dan mulai saat itu, saya percaya 3 tahun lagi bukan sahaja saya tetapi ramai yang boleh buat duit yang banyak dalam emas hibah ni.
Bila dah jadi Consultant anda akan belajar Formulanya. Bayangkan kalau 3 tahun dari sekarang setiap bulan dah bersara dengan pendapatan RM100,000 setiap bulan dari emas. Apa yang anda nak katakan jika hari ini cuma nak lihat sahaja.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...